Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Συνέντευξη Σίμου Κακάλα

"Συνάντησα υπέροχους ανθρώπους, ποικιλοτρόπως καλλιεργημένους και με ενθουσιασμό γι΄αυτό που κάνουν"




Πρόσφατα ο Σίμος Κακάλας και η ομάδα του Θεάτρου Χώρος πραγματοποίησαν ένα θεατρικό εργαστήρι στην Μύρινα με τίτλο: Η Μάσκα ως δρόμος για τον ηθοποιό - Εφαρμογή στο αρχαίο δράμα. Κύριος στόχος της εκδήλωσης είναι η άμεση ανάπτυξη της θεατρικής παιδείας της Λήμνου και η επαφή της νεώτερης γενιάς με το επαγγελματικό θέατρο που δοκιμάζει και δοκιμάζεται στη σύγχρονη Ευρώπη.


Είχαμε έτσι την ευκαιρία να συναντήσουμε από κοντά τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Σίμο Κακάλα. Μιλήσαμε για το εργαστήρι της Λήμνου, για το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για κάποιον ηθοποιό να φοράει μάσκα, αλλά και για την εμπειρία του να φέρνει τα έργα στα νησιά μας.


1. Ποιοι άνθρωποι έρχονται σε τέτοιου είδους εργαστήριά σας;
Άνθρωποι που θέλουν να εμπλουτίσουν τη ζωή τους με αυτή τη διαδικασία φαντάζομαι, τη θεατρική εννοώ, το θέατρο δίνει την ευκαιρία να μελετήσει κανείς την ανθρώπινη ύπαρξη μέσα από τόσες πλευρές και να αντλήσει μια γνώση αλλά και μια συμπάθεια για τον άνθρωπο. Από κει και πέρα αυτό περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα προσωπικοτήτων. 

2. Ποιο είναι το feedback που παίρνετε;
Συνάντησα υπέροχους ανθρώπους, ποικιλοτρόπως καλλιεργημένους και με ενθουσιασμό γι΄αυτό που κάνουν!

3. Ποιες αγωνίες για το θέατρο μοιράζονται μαζί σας οι συμμετέχοντες;
Κάτι που απασχολεί όλους μας είναι η λαϊκή αποδοχή της τέχνης αυτής και πως θα καταφέρουμε να συνεχίσει να υπάρχει πολιτιστική δραστηριότητα σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

4. Γιατί διαλέξατε αυτό το θέμα για το εργαστήρι της Λήμνου;
Είναι ένα θέμα η τραγωδία που με ενδιαφέρει έτσι κι αλλιώς, αφορμή όμως υπήρξε η παρουσία του αρχαίου θεάτρου της Ηφαιστίας, έμαθα ότι πρόσφατα παραδόθηκε από την αρχαιολογία και μου έδωσε την ιδέα. Από την άλλη ο Οιδίποδας είναι για μένα, μεταξύ άλλων, ο ιδανικός κυβερνήτης, που παίρνει επάνω του όλη την ευθύνη για τα λάθη του. Μάλλον κάποιος διακαής πόθος να συνδεθεί αυτή η ιστορία με κάτι που δεν συμβαίνει σε αυτή τη χώρα.

5. Τι συμβολίζει η μάσκα για σας;
Την ανάγκη να ντυθεί το σώμα μας και η ψυχή μας έναν άλλο εαυτό.

6. Είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο για κάποιον ηθοποιό να φοράει μάσκα;
Με τη μάσκα αναγκαστικά πρέπει να υπερβείς τον εαυτό σου, σωματικά είναι επίπονο χρειάζεται αντοχές αθλητή για να πούμε την αλήθεια, από την άλλη μπορεί το ίδιο επίπονο να είναι και η υποκριτική χωρίς μάσκα. Αλλάζουν οι δοσολογίες σε αυτούς τους δύο δρόμους υπόκρισης αλλά ο στόχος παραμένει ο ίδιος, η αλήθεια.

7. Ποιες είναι οι διαφορές και οι ομοιότητες του κοινού στα μέρη που επισκέπτεστε; Και ποιες οι διαφορές και ομοιότητες του κοινού επαρχίας με Αθήνα;
Πολλές φορές με την Ελλάδα μπορεί να τύχει  να βρεθείς σε εντελώς άλλο τόπο σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από εκεί που βρίσκεσαι. Αυτό είναι από τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα αυτής της χώρας. Η τηλεόραση βέβαια έχει βοηθήσει αρκετά στο να εξομαλυνθεί η διαφορετικότητα μέσω μιας ενιαίας λαϊκής κουλτούρας, αλλά οι διαφορές μάλλον επιμένουν να υπάρχουν. Υπάρχει μια μερίδα κοινού που είναι ενημερωμένη και παρακολουθεί τις εξελίξεις και μια μερίδα κοινού που μπαίνει ευκαιριακά στο θέατρο, κατ’ αναλογία με τον πληθυσμό τα ποσοστά είναι πάνω κάτω ίδια Αθήνα και περιφέρεια.

8. Τι συμβουλές θα δίνατε στους ερασιτέχνες ηθοποιούς;
Μια και την αγάπη τους για την τέχνη του θεάτρου την αποδεικνύουν συνεχώς, θα τους παρακινούσα να ασχολούνται με την τεχνική της υποκριτικής και να διαβάζουν τους μεγάλους δασκάλους του παγκοσμίου θεάτρου. 

9. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για την ομάδα σας να φέρνει τα έργα σας στα νησιά μας;
 Είναι αρκετά δύσκολο αυτό είναι αλήθεια, κυρίως λόγω των μεγάλων εξόδων που πρέπει να γίνουν, έχουμε μετακινηθεί αρκετά μακριά μέσα στη χώρα και αυτό πάντα χάρη σε από κοινού προσπάθειες των τοπικών φορέων και της ομάδας. Το σύστημα μέσα στο οποίο ζούμε μας κάνει τη ζωή πολύ δύσκολη αλλά τελικά κάποιοι φαίνεται ότι δεν το βάζουν κάτω και ούτε θέλουν. Θα μπορούσε ίσως να είναι πυκνότερη η επαφή όχι μόνο η δική μας αλλά και πολλών άλλων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου